Dag 251 – Pennsylvania here we come!

I dag gik turen til Pennsylvania og Philadelphia, noget jeg har set frem til i lang tid, yay! I morges ringede vækkeuret klokken 5.40, alt for tidligt, men ja sådan var det jo. Jeg skulle nemlig med toget klokken 6.30 fra Locust Vallet for vi skulle med bussen fra byen klokken 8.10! 😀 Nå men jeg stod så op og gjorde mig klar og fik pakket de sidste ting. Jeg smed så en banan i tasken og kørte så afsted mod stationen. Da jeg kom var der ikke ret mange andre der skulle med toget, hvilket jo også er forståeligt nok! 😀 En time efter var jeg på Jamaica og skulle skifte tog. Da jeg kigger ind i toget sidder der en jeg synes jeg kender, og da jeg kommer tættere på er det sørme Ramona, mega sjovt! Hun var kommet med det tog fra Hicksville, og hun blev helt forskrækket, for hun sad og sov da jeg kom, haha! Nå men vi tog så toget sammen ind til Penn. Da vi kom til Penn gik vi direkte op til det sted bussen vil komme, hvor vi fik registreret vores navne. Vi gik så ind på en cafe der lå lige ved siden af og købte os noget morgenmad. Vi nåede så at spise lidt af vores morgenmad også kom bussen, så vi gik ud og fik os en plads i bussen også kørte vi ellers afsted mod Philadelphia! Eller ja efter 10 mins kørsel holder vi vores lange pause på 25 min, mega dumt men ja!

Nå vi gik ud og købte lidt snacks til turen også sad vi ellers bare og ventede 15 min på bussen kørte igen. Vi kørte så videre og mig og Ramona fik hørt lidt musik og jeg fik sovet en times tid, så det var dejligt, var godtnok smadret! Vores første destination var Pennsylvania, hvor vi skulle se Lancaster County og the amish people, mega sjovt! Det var derfor jeg gerne ville derhen, har set det på TV i så lang tid, og ved bare så meget om dem, at jeg bare måtte se det i virkeligheden! Og det ser totalt ud som jeg havde forestillet mig! Massere af marker, kæmpe gårde og en masse tørrestativer 😀 haha! Vi kørte så gennem amish nabolaget og kom så til en tæppe forretning, hvor vi fik en masse information om de her tæpper som de syer selv i hånden og vi fik mere at vide om amish kulturen af en mand, hvis mormor er amish og hans mor brød med amish samfundet, mega vildt! 😀

Så vi fik en hel masse at vide bl.a. at det tog dem 6 måneder at lave et tæppe og at deres timeløn var 1 dollar, hans bedstemor havde 157 børnebørn, mega villo! Vi fik så lidt tid til at kigge rundt i butikken også skulle vi videre. Vi kørte så igennem flere marker og vi havde nu en guide med os, som var hans mor, så hun fortalte en masse historier. Hun tog os så med hen til hendes gård og vi fik set hvordan det var at sidde når amish holder bryllupper! man sidder på en bænk uden ryg i 3 timer! Mega sygt… Nå men der var en masse piger der som rendte rundt og de fortalte os lidt om hvordan det var at gå i skole. De går alle i skole sammen 0-8 klasse, så det er trængt! De havde så en overraskelse for os, så da vi kom ud stod de med de sødeste 4 små hundehvalpe!
Så nuttede!

Vi kunne så malke en ko, meeen det følte jeg ikke lige for! Vi kørte så hen til et sted hvor de solgte hjemmelavede pretzels, så det skulle vi da prøve!
Måms de smagte lækkert! Der var så en lille forretning der og vi gik en tur der og de solgte en masse kager og grøntsager og sådan, så det var fristende! Det var så blevet tid til at sige farvel til vores guide også gik turen til en amish restaurant hvor vi skulle spise sen frokost. Vi kom så lidt for tidligt, så der var en lille shop der, som vi kiggede i indtil vores borde var klar.

P1030182 2
Hihi, vi fik prøvet nogle hatte 😀

Nå men vi gik så op for at spise og vi sad omkring 10 piger ved hvert bord, så der blev snakke en masse og vi fik spist en masse mad. Eller jeg gjorde ikke jeg var ikke så vanvittigt vild med det. Der var fried kylling, pølse, roastbeef, kartoffelmos og sovs. Men der var heldigvis dessert, som stod på kage og is, så det kunne jeg godt lide 😀 Da vi var færdig her kørte vi så afsted mod Philadelphia hvor vores hotel lå. Der var klokken omkring 16.30 og da vi ankom til hotellet var klokken allerede blevet 19, jeg havde dog sovet hele vejen, haha, så det opfattede jeg ikke! Nå men vi blev så delt ind i værelser og mig og Ramona havde en roommate fra Findland, som jeg også havde været i klasse med. Hun var sød, så det var godt! Vi kom så op på værelset, hvilket var super fint! Vi begyndte så så småt at gøre os klar og vi snakkede en hel del. Mig og Ramona gik så ud for at finde noget at spise, men vi kunne ikke finde noget overhovedet. Vi så så en mcdonalds og besluttede bare at tage det, klamt men ja. Og der var bare de mest skræmmende typer inde, så vi var hurtigt ude derfra! Vi prøvede så at lede efter et sted vi kunne købe nogle øl, men alle de steder vi gik hen var lukkede. Så vi endte på hotel værelset uden noget og sad så og så lidt TV, indtil klokken var blevet lidt over 22, så det var sent nok til at gå ud!

Det var så meningen at vi skulle have været sammen med hende fra Finland og hendes veninder men hun svarede ikke, så vi endte med at gå ud alene og fandt en lille bar der, rigtig hyggeligt. Vi fik så begge en corona og sad så ellers bare og hyggede og snakkede og der var live musik der, så det var også skønt! Klokken var så blevet 23.30 og vi gik hen for at kigge hvilke andre steder der var, men alle de andre steder var der en kæmpe kø for at komme ind, så vi endte tilbage til det samme sted, og der var også blevet godt fyldt op! Vi fik så et par drinks og ved 0.45 tiden besluttede vi os for at tage hjem. Så vi kom hjem og hende fra Findland var også lige kommet hjem så vi snakkede så lidt med hende om hvad de havde lavet. Var glad for at vi kunne komme bare nogenlunde tidligt i seng. Vi gjorde os så klar til natten og jeg tror jeg faldte rimeligt hurtigt i søvn, puha! Mega god dag, og i morgens skal vi på guidet tur i Philadelphia det bliver godt!