Dag 235 – Hjemrejsedag – Shedd Aquarium + Art Museum!

I dag var vores sidste dag i Chicago, så den skulle nydes! I dag havde vi først sat vores vækkeur til klokken 8.20, for vi skulle ikke i bad i dag. Vi lå først lige og vågnede og gjorde os klar. Vi gik så ned for at få morgenmad, eller ja en hvid bagel. Mens vi spiste hørte vi der var to andre ældre danskere der, lidt sjovt, det ser man ikke hver dag, da! 😀 Nå men vi gik så op på vores værelse igen for at tage vores ting også var vi ellers afsted. Vi valgte så at gå ned til Shedd Aquarium en lidt længere gåtur men det var nu rart nok. Da vi kom stod vi i kø i et stykke tid også var vi ellers rundt og se alle dyrene og fiskene. Vi så bl.a. en fulgeedderkop, en blå hummer, delfiner, pingviner og ja en hel masse andet! 😀 Super sjov oplevelse. Det tog en masse tid og gå rundt der og der var mange mennesker. Der klokken blev 13 satte vi os og så et hval og delfin show! Det var super sjovt, og de kunne en masse kunster 😀

P1020962 2

Efter vi havde set showet havde vi set det hele der og besluttede os derfor at gå videre. Nu var køen udenfor bare blevet endnu større! Vi prøvede så at se hvordan vi kunne komme ned til et Science museum, for det så mega fedt ud man kunne bl.a. prøve at løbe i et gigantisk hamster hjul og alt muligt andet sjovt! Men det var meget besævrligt at komme derned, for der gik bl.a. ikke nogen metro derhen, og vi kunne heller ikke gå for der var 15 km derned, såå. Ja vi kunne selvfølelig godt have gået, meeeen 😀
Vi gik så ned mod midtown for at finde noget at spise. Vi fik så noget godt mad på Panera Bread, eller jeg fik en dejlig kyllingesuppe og en kanelsnegl, mååååms!

Efter det snakkede vi om enten at tage på Art museum eller tage op til Lincoln Park, men det eneste vi ville kunne se i Lincoln Park var zoologisk have, og vi troede ikke de havde åbent, eller ja der ville nok bare ikke være særlig mange dyr ude. Så vi besluttede i stedet for at tage på museum, som var blevet rated som nummer 1 i verden. Meeeen det var godtnok lidt kedeligt, haha, vi fik hurtigt gået det igennem. Det var virkelig bare for gammeldags for os! Så efter nok en time gad vi ikke mere. Så vi gik på jagt i de forskellige sovunier forretninger efter en lille Big Bean, men vi kunne bare ikke finde en nogle steder, mega ringe! Vi endte så i en mega fed butik hvor de havde mega mange fede tilbehør til køkkenet bl.a. kunne man få en dej skraber der ligende et bat (batter hedder det nemlig på engelsk) og man kunne få en abe der kører på cykel pizza skærer, så der brugte vi lang tid!

Vi gik så hen og fik os en is et sted og sad lige og slappede af og snakkede. Efter det gik vi hen i den sjove butik igen for jeg gad godt at købe noget, men jeg endte ikke med at købe noget alligevel 😀 Nå men vi gik så hen på hotellet for at hente vores baggage og sad og ventede på hotellet i en lille time. Vi begyndte så at gå ned af mod busstoppestedet, som var en 40 mins gåtur fra hotellet. Vi købte os så noget aftensmad i 7-eleven, eller ja jeg købte en kyllinge sandwich og et æble 😀 Vi gik så videre ned mod bussen og satsede på at være der 30 min før. Da vi så kigger ned af gaden holder der en bus der og vi bliver sådan helt åh nej er det den og skal vi løbe, der var der 40 min til den skulle køre. Så vi gik lidt hurtigt derned mod og kom så derhen og det var den rigtige bus, så vi satte os ind og da klokken så blev 19.30 kørte den som planlagt. Det eneste problem var bare at vi begge to skulle tisse… men ingen af os følte lige for at skulle derud og tisse 😀 Såååå. Nå men vi spiste lidt af vores mad, jeg kunne kun spise halvdelen af sandiwichen den var dårlig, og et bid af æblet for det var alt for melet. Vi satte så en film på og så Love Actually. Den var okay og efter det snakkede vi en hel del og spillede et spil, “vil du hellere” og et andet sjovt spil, så der blev grinet og alle kineserne var sikkert irriteret, men ja pyt! Ved 23-24 tiden prøvede vi og sove, og det var dejligt, for der var ikke ret mange med i bussen så vi kunne have 2 sæder hver. Men klokken 1 eller sådan noget kom der flere på bussen og der var en der spurgte om han kunne sidde ved siden af Andrea, så vi blev nødt til at sidde sammen, så det var en lang nat…

Men ja jeg tror jeg sov okay, men havde godtnok et krisepunkt ved 2-3 tiden for der var simpelthen så varmt i bussen og man kunne bare ikke sidde ordentligt, for så sov ens røv og ens nakke var fuldstændig smadret, ja det var ikke ligefrem den bedste sove position! Men det gik 😀