Dag 232 – Carlos Bakery + rejsedag yay!

I dag havde vi sat vækkeuret til klokken 8, fordi vi havde tænkt os at tage det samme tog ind til byen ligesom i går. Vi vågnede så lidt før og lå bare lige og vågnede lidt. Jeg tog så tøj på og Andrea det samme og vi gik så ned i køkkenet for at lave pølsehorn. Jeg kigger så ud af vinduet og den brune bil er væk og jeg tænker det var hostdad og Annika der skulle aflevere hundene, og at de skulle komme hjem før vi skulle afsted for vi skulle lige planlægge det hele!

Nå men vi går så i gang med pølsehornene og jeg får lavet dejen, men der var kun nok til halvdelen, så jeg laver en mere portion. Andrea stiller så an til morgenmad imens også hører vi en dør ovenpå, det er Seb det kommer ned af trapperne og jeg var helt forvirret, men han havde åbenbart fået lov til at blive hjemme!Vi spiste så morgenmad med ham og efter det gik Andrea ned og gjorde sig helt klar og jeg snakkede med seb og lavede pølsehornene færdige. Jeg gik så ned på værelset og nåede lige at få Foundation på da Annika og hostdad kommer hjem, så jeg går ned i køkkenet. Mig og hostdad snakker så om turen til Arizona og hvornår jeg vil flyve og sådan og vi blev enige om at jeg flyver på mandag om eftermiddagen, så det er fint!

Klokken var så næsten blevet tid og mig og a skal sådan set til at køre og det siger jeg så til hostdad og det siger han at det er helt fint! Så jeg skynder mig fyrre pølsehornene ned i en pose, løbe ned på værelset og pakke de sidste ting, var tæt på at glemme min tandbørste! Så sagde vi hurtigt farvel også var vi ellers dem der var smuttet puha lidt stress!

Da vi så kører på vej mod toget er der to ting vi har glemt, mine køresygepiller og høretelefoner… Så vi var sådan lidt, skal vi vende om, men så ville vi ikke kunne nå vores tog, årh! Nå men vi kørte videre mens vi ærgrede os lidt over det. Vi kommer så til toget og det kørte først 10 min efter den tid vi havde regnet med, så vi kunne godt have nået at vende om, typisk!

Nå men Andrea fik købt en billet og vi kom så på toget. Vi var nok derinde omkring klokken 12, og vi havde besluttet at vi igen i dag ville tage over til buddy (Carlos bakery) for vi ville bare have den tiramisu! Da vi så kommer der, tror vi først den er lukket men går så ind, der var nok kun 10 mennesker der, mega skønt! Det er jo nok fordi det er hverdag, så det var dejligt! Vi fik så købt vores tiramisu og jeg købte også en brownie, måms! Vi gik så ned til udsigten til skyline og spiste vores tiramisu der! Mums den var bare god, det er ihvertfald den bedste jeg har smagt!
yay pose

spiser carlos tiramisu

yay skyline
Altid lækkert at nyde den bedste tiramisu og se på denne smukke udsigt!

Vi tog så metroen tilbage til World Trade center for vi ville tage en bådrute derfra. Vi kommer så til en mega cool bygning hvor vi holder en lille pause. Vi går så ud og kan ikke rigtig finde noget sted. Der kommer så en vagt og siger vi skal op på 42 street, så vi tager en metro dertil. Det var dog en rigtig lang gåtur for vi skulle nok gå 5 avenues og det er et stykke vej og vinden var bare så mega kold i dag! Vi kom så dernedad først ser vi priserne og det er faktisk timeligt dyrt, 40 dollars! Vi ser så bagefter at der kun er to færgerute om dagen klokken 10 og klokken 2, og der var klokken 15.30, så det kunne vi ikke! Mega skuffende! Vi endte så med at sætte os på en cafe et sted, hvor vi købte en varm kakao for der var virkelig frysende koldt udenfor, og vi var rimeligt smadret efter at have gået så langt med vores baggage!
trætte af vente

Vi sad så og hyggede og jeg spisede min brownie, måms den var god! Vi snakkede så en hel masse og sad og kiggede på mennesker, det er altid sjovt! Tror nok i alt vi endte med at sidde der i lidt over en time, for der var ingen af os der magtede at rejse os. Må men vi fik så taget os sammen, og jeg tog noget mere tøj på, for puha der var koldt! Vi gik så hele vejen hen til MOMA (museum of modern art), som var 13 bloks og 5 avenues derfra, så rimeligt langt! Vi ville dog lige et sted hen hvor der var wifi fordi vi skulle se hvor længe de havde åbent. Vi kommer så til en Starbucks og går så derind og vi tjekker og MOMA lukker klokken 17.30 og der var klokken 17.45, flot!

Nå men vi endte så med at sidde et stykke tid på Starbucks bare lige for at tjekke nogle ting. Vi tog så metroen som gik lige udenfor hen til det sted som vi skulle tage bussen til Chicago, bare så vi lige havde styr på hvor det var! Vi kom så op af metroen men det tog os lidt tid før vi kom på rette spor men vi fandt så den rigtige vej og skulle så bare finde ned på 103 street, da vi finder det vejnummer kigger vi bag os og der ser vi bare det mest skumle og snuskede sted, men vi gik ind og sagde at vi skulle til Chicago, og det var alle sammen kinesere fordi det lå i China Town, så det var mega forvirrende, men vi fik stemplet vores billetter og havde så lidt over 2 timer til vores tog gik. Så vi gik en tur ned igennem China Town og Little Italy for at finde noget at spise, men alle stederne var bare meget snusket, så vi endte på en Popeyes, som solgte ulækker kylling, men ja lidt fik vi og spise og vi sad så der i 1,5 time og gik så over til stedet. Der holder så en bus og vi spørger manden hvor den går hen og fordi han var kineser fattede han ikke helt hvad vi sagde men vi sagde så bare Chicago og han sagde bare yes yes, vi går så ind og flere siger Indiana og jeg går nærmest helt i panik for vi er 100% på den forkerte bus. Men heldigvis efter lidt tid fandt vi ud af at vi var på den rigtige! Puh!

Vi satte os så på vores pladser og tog vores vigtigste ting som vi så blev nødt til at sidde med på skødet, lidt skod men ja det var sådan det var. Vi kiggede så på hinanden og vi var ikke helt vilde med sitationen fordi vi vidste egentligt ikke rigtigt hvor vi ville ende, plus alle snakkede kinesisk og vi fik intet information, så det var bare med at tage en chance! Vi kørte så afsted og bussemanden kørte bare mega hurtigt, selvfølelig. Nå men efter vi lige havde fået beroliget hinanden og vi tog så min com op og begyndte og se filmen Nothing Hill, men jeg sov efter 5 min og jeg vågnede så lige hurtigt på et tidspunkt og kiggede så over på Andrea, og der sov hun også! Så vi faldte begge to godt i søvn :-)